Vecinultău.ro ajută oamenii vulnerabili de lângă tine!

În oceanul suferinței și al incertitudinii, provocat de pandemia de coronavirus, VECINUL TĂU s-a dovedit a fi soluția salvatoare.

Este vorba despre un proiect social lansat pe 1 aprilie, care între timp, a devenit cea mai mare rețea de “voluntari de proximitate” din România, cu 1.700 de voluntari înscriși și activi. Seniorii de peste 65 de ani, persoanele cu dizabilități, care suferă de boli cronice, familii monoparentale , dar și alte categorii sociale vulnerabile sunt beneficiarii  acestui proiect de succes.

Povestea a pornit de la cazul unui român din diaspora, care căuta voluntari în Bârlad pentru părinții lui.

Astfel, prin accesarea unei platforme prietenoase, beneficiarii vor putea să rămână acasă, în siguranță.

Ajutorul oferit de un voluntar din imediata sa vecinătate, identificat în prealabil prin poză de profil și date personale, are capacitatea de a spori gradul de încredere al beneficiarului.

Prin utilizarea platformei Vecinultau.ro se poate descentraliza sistemul de preluare a comenzilor prin servicii de tip call-center și livrare prin voluntari care, de regulă, trebuie să parcurgă distanțe mari de la magazine la beneficiari. Astfel, faptul că voluntarii pot face și livra cumpărăturile în imediata lor vecinătate diminuează traficul și expunerea socială, care ar putea spori riscul de contaminare.

”Proiectul propune o descentralizare a ajutorului pe care persoanele vulnerabile îl pot primi în perioada asta. În același timp, ne-am dorit să ajutăm la construirea de micro-comunități de întrajutorare la nivelul unor orașe mai mici, să ajutăm oamenii să se cunoască și să arate solidaritate, nu numai acum – în criza Covid 19 – ci și după ce trecem de pandemie.”, au precizat  co-fodatorii acestei inițiative.

Serviciile voluntarilor înscriși pe platforma Vecinultau.ro sunt disponibile în toată țara, inclusiv la nivelul micilor comunități, unde inițiativele civice de ajutorare a persoanelor vulnerabile de obicei nu ajung.

Atenție, serviciile de punere în legătură sunt gratuite, nu și cumpărăturile. Costul alimentelor și al medicamentelor este cel de pe bonul de casă. Plimbarea animalului de companie este, însă, gratuită.

Condițiile concrete cu privire la lista de cumpărături, predarea sau preluarea produselor achiziționate, prețurile acestora, metoda de plată vor fi stabilite direct între beneficiari și voluntari. Toți participanții se obligă să respecte regulile de igienă, distanțare socială și de mobilitate recomandate pe perioada pandemiei de COVID-19 și impuse de platformă.

Avantajul aplicației stă în faptul că unul din capete lipsește, cel care centralizează beneficiarii. Dacă ar fi fost o aplicație clasică, ar fi fost nevoie ca și beneficiarii, oamenii în vârstă care folosesc platforma, să se înregistreze pe site iar procesul de înregistrare ar fi fost descurajant.

Redactor: Mihaela Țânțaru