În urmă cu aproape 160 de ani, de la Constanţa pleca primul tren

Acesta trecea prin Medgidia și făcea legătura cu Cernavodă, iar calea ferată era construită de o firmă engleză. Au urmat apoi ani în care compania s-a bucurat de success, iar călătoria cu trenul a devenit mijlocul de deplasare preferat de români. După revoluția din 1989, CFR a întâmpinat o perioadă de declin astfel că tot mai multe gări au ajuns să fie pustii.

Lipsită de agitaţia pe care o vedem în alte localităţi, gara din Medgidia pare un punct feroviar uitat. În ultima perioadă, din ce in ce mai putini cetățeni aleg să călătorească cu trenul. Oamenii își amintesc cu regret de perioada de glorie a Căilor Ferate Române.

De-a lungul vremii, compania CFR a reprezentat un sector strategic de interes național și a contribuit la circulaţia cetățenilor în diverse zone ale țării.

„Trenul a reprezentat dintotdeauna o punte de legătură între oameni şi locuri, iar construirea de poduri a favorizat dezvoltarea schimburilor comerciale şi evoluţia mijloacelor de transport, implicit a societăţii şi civilizaţiei”, spune  Iosiv Sventes directorul general al CFR Călători.

În goana vremii românii știu cum se trăiește în alte țări. Iar în România în secolul XXI, încă există trenuri care încetinesc în loc să prindă viteză. Martori ai vermurilor apuse mai sunt unii ceferiști, care spun că pe când Maria Tănase cânta despre trenuri, situaţia căilor ferate era mai bună…

Redactor: Paul Alexe