Trenul, singurul care leagă Constanța cu restul țării

La Constanța, s-a oprit ninsoarea și viscolul si, în ciuda gerului, situația începe să revină la normal. Cantitatea mare de zăpada căzută în ultimele zile a făcut ca autoritățile locale să ceară ajutor din alte județe mai puțin afectate. Mai multe freze de zapadă împrumutate din alte parți se vor alătura celor care lucrează deja de 48 de ore. Calea ferată e singura care menține legatura dintre litoral și Capitală, însă trenurile nu circula regulat.

Coada la Ghiseul de Informatii din gara Constanța e mai mare decât cea de la casele de bilete. Peste toată lumea plutește incertitudinea, nimeni nu știe exact la ce oră pleacă următorul tren și dacă ajunge la Bucuresti sau linia e blocată pe undeva.

Gerul a pus stapanire pe Litoral, iar în aer s-au înregistrat -11 grade celsius, dar indicele de racire a facut ca temperatura resimțită să fie de  -22 de grade. Responsabilii din Gara CFR au facut ceaiuri calde si le-au oferit gratuit oamenilor care asteaptă cu orele pe bancile din incinta gării.

În județ se lucrează la foc continuu. Drumarii sapă în nameții care acoperă șoselele pentru a ajunge cât mai repede la localitățile izolate. De ei depind echipele de la “electrica”, dar și apa care nu ajunge în sate și comune de la stațiile de pompare ramase fără tensiune. Autoritățile constănțene au cerut ajutor de la alte Comandamente de Iarnă, încă 6 freze, care ar trebui să acționeze în sudul județului si în estul județului, acolo unde situația este cu mult mai gravă. Astfel, vor veni în sprijin patru autofreze de la ISU Argeș, ISU Botoșani, ISU Iași și ISU Olt, precum și patru șenilate de la ISU Giurgiu, ISU Harghita, ISU Mureș și ISU Prahova, pe langă cele două autofreze care au ajuns înca de aseară de la ISU Bacău și ISU Neamț. Utilajele au fost solicitate de la Comitetul Național pentru Situații de Urgență, de către președintele Consiliului Județean.

Reporter: Oana Jărloianu ; Imagine: Cristian Rizea