Totul despre polița de asigurare pentru turiști

În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice pe care îl încheiaţi cu agenţiile de turism este obligatoriu să se consemneze faptul că sunteţi asigurat în calitate de turist.Pentru ce riscuri sunteti asigurat, aflati din rubrica InfoFinanciar

Pentru că vine vacanţa, este important să ştiţi că în România există obligaţia stabilită de lege că agenţiile de turism să deţină o poliţă de asigurare pentru asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism.Asigurarea este cumpărată de agenţiile de turism, dar beneficiarii acestei asigurări sunt cei care au cumpărat pachete de servicii de turism, obiectul poliţelor de asigurare fiind acoperirea de asigurator a riscului de neplată pe care îl are agenţia de turism faţă de turişti, cauzat de neexecutarea integrală sau parţială a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice, în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei, respectiv atunci când agenţia nu achită debitul în termen de 15 zile calendaristice de la primirea de la turist a documentelor justificative sau dacă întrerupe în mod unilateral acordarea serviciilor.Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi va fi plătită în termen de 30 de zile de la data primirii de către asigurator a documentelor justificative de la turist. Valoarea totală a asigurării pe agenţie de turism este în general mai mică decât valoarea pachetelor turistice contractate de agenţie, ceea ce poate duce la o despăgubire mai mică decât suma plătită de turist.