Simptomele și metodele de prevenire a răului de mișcare

De regulă, răul de mișcare se caracterizează printr-o stare de rău și slăbiciune. Imediat apare și starea de greață, însoțită sau nu de hipersalivație, amețeli, cefalee moderată sau transpirații reci, la care se adaugă câteodată și o stare de neliniște.

Există persoane mai predispuse în fața acestor tulburări, cum ar fi copiii cu vârsta intre 3 și 14 ani, bătrânii și femeile. Cumulul unor factori, precum aerul inchis, poluarea și starea de oboseală, poate induce stări de greață in timpul călătoriilor, chiar și celor mai rezistenți dintre noi.

Dacă aveți rău de apă și vă aflați pe un velier, de exemplu,  indicat este să stați pe punte și să priviți orizontul sau dacă sunteți  in interiorul ambarcațiunii găsiți un loc cât mai aproape de centrul vasului, unde tangajul este mai mic. Evitați cititul sau orice activitate care presupune focalizarea pe obiecte apropiate.

Dacă aveți în plan să porniţi într-o călătorie lungă cu maşina sau cu barca vă puteţi administra medicamente menite să prevină aceste efecte. Unele medicamente sunt disponibile în facmacii, fără prescripţie medicală, dar vă recomandăm să consultaţi un medic înainte de a începe administrarea. Deşi scopul lor este să amelioreze simptomele răului de mişcare, deseori acestea produc şi efecte secundare precum somnolenţa, uscăciunea gurii şi a nasului.

Nu există un leac special pentru răul de mișcare, dar  ne sunt accesibile câteva remedii care pot inlătura unele dintre cele mai stânjenitoare manifestări și care pot revigora organismul afectat, cum ar fi citricele sau alte fructe acrișoare, infuzii de mentă, busuioc, cimbrișor ghimbir sau mușețel, după preferință.

Dacă tot apar simptomele de rău de miscare, consumați  câțiva biscuiți sărați
și apă minerală sau tonică.