In Romania exista copii care nu mananca fructe si legume

Aproape ca iti creeaza o stare de agitatie vestea ca sunt copii cu varste cuprinse intre 2 si 14 ani, care nu stiu ce gust are o piersica, o para, pepenele sau chiar o salata de varza.

Din nefericire comoditatea parintilor atinge cote alarmante din acest punct de vedere. Inca nu se cunosc beneficiile consumului de fructe si legume? Si ne mai miram ca nu au copii nostri imunitate, ca sunt slabuti si anemici, si nu dau randament la invatare?

Fructele si legumele sunt surse excelente de antioxidanti, de vitamine si minerale, de substante nutritive esentiale care stimuleaza sanatatea organismului si care ne pot ajuta sa cotracaram din timp anumite afectiuni, sa fim mai energici si mai sanatosi si sa ne bucuram din plin de acest sezon.

Un studiu efectuat de catre specialistii in nutritie a evidentiat faptul ca doar o cana plina de astfel de fructe este suficienta pentru a asigura organismului necesarul zilnic de antioxidanti care sa ii permita sa faca fata cu succes agresiunilor venite din mediul extern precum si eventualelor dezechilibre ce pot avea sursa interna.

Desigur, nutritionistii nu ne sfatuiesc sa ne limitam la o cana de afine sau zmeura, ci considera ca daca sezonul este in toi, iar natura este atata de darnica, ar trebui sa profitam si sa ne fortifiem organismul cu cat mai multe si mai ales, diversificate vitamine si antioxidanti naturali.
Specialistii au intocmit si o lista a celor mai bogate fructe in antioxidanti.
In Top 10 au intrat: stafide, afine, merisoare, coacaze, mure, zmeura, capsuni, cirese, portocale si struguri rosii.
Antioxidantii sunt de fapt compusi naturali pe care ii gasim in fructe si legume si care au un important rol dovedit in stimularea si promovarea sanatatii organismului si in ajutarea acestuia sa faca fata unor atacuri, atat din mediul extern, cat si intern.

Vitamina C, A si E – aliati sistemul imunitar poate lupta si neutraliza mult mai rapid agresiunile si astfel sunt prevenite aparitia unor dezechilibre care se traduc in homeostazia corpului prin boli, inflamatii, procese degenerative, imbatranire si chiar activari si replicari celulare anormale (caracteristice cancerelor).

Rosia contine o cantitate mare de licopen, unul dintre cei mai cunoscuti antioxidanti, care alaturi de vitaminele A si C, prezente de asemenea in rosii, ar trebui sa nu lipseasca din alimentatia micutilor.
Varza, de asemeni, este un rezervor extraordinar de sanatate pentru noi toti.

Si lista continua. Sfatul zilei? Invatati-va copii sa consume fructe si legume, pentru binele lor. Daca nu ati facut-o deja pana acum, incepeti prin a le face sucuri proaspete de fructe si legume! Dupa dictonul, pofta vine mancand< veti vedea ca incet, incet, se vor obisnui sa va imite si sa manance si ei cu pofta chiar.