Producătorii români neîncurajați

Cu fiecare an ce trece targurile organizate pentru producatorii de imbracaminte si incaltaminte se transforma, incet dar sigur, in bazaruri. Numărul producătorilor români scade, iar locul lor este luat de firmele importatoare. Așa se face că la cel mai recent targ de profil doar 62% sunt branduri autohtone.

Petru Simionescu este unul dintre producătorii consacrați ai României care, de 20 de ani, realizeaza haine de dama la Brasov. Cu toate că folosește materiale de calitate și plătește mii de lei chiria pentru câteva zile de târg nu poate face altceva decat sa constatate neputincios ca produsele ieftine de import se vând mult mai ușor.

Deși oferă clienților garanție pentru produsul vândut producătorii români trec deseori neobservați. Diferența o face prețul și nu calitatea.

Târgul Național de Încălțăminte și îmbrăcăminte, organizat la Constanța se va încheia la 1 martie însă unii producători au în vedere să plece mai devreme din cauza vânzărilor mici.

Reporter: Ana-Maria Stancu ; Imagine: George Dima