Probleme înainte de a părăsi portul Midia

Compania de Pilotaj Maritim care a asigurat plecarea navei cu oi, răsturnată în Portul Midia a explicat ce s-a întâmplat la bordul vasului în momentul tragediei.

Nava a ridicat semne de întrebare de la bun început, și s-a comportat atipic, însă cu toate astea comandantul nu a fost îngrijorat deloc. În ultimele clipe, când nava se răsturna, pilotul aflat la bord a scos-o în decor, ca să nu blocheze traficul naval în Portul Midia.

Voiajul cu peripeții al navei Queen Hind a început odată cu plecarea de la cheu. Într-o scrisoare deschisă postată pe contul sau de Facebook, pilotul Florin Rusu scrie că problemele au început din primele momente, când vaporul nu s-a urnit de pe loc. Părea ca fundul navei atinge fundul apei.

Înclinat nefiresc de mult, vaporul și-a continuat drumul către ieșirea din port, deși ar fi fost mult mai prudent să se întoarcă înapoi la cheu.

Vaporul încarcat cu 14 mii de oi era asistat de cele doua remorchere care îl ghidau către senalul navigabil. Însă la un moment dat, drumul avea o curbă mai mare de 90 de grade, la dreapta. Când nava a luat curba, a-nceput declinul.

Situațiile disperate cer măsuri disperate. Pilotul român aflat pe puntea de comandă a luat legătura cu căpitănia Midia. În canalul radio de urgență a chemat toate forțele disponibile în ajutor. Când pilotul a văzut că nava se înclină din ce în ce mai mult spre dreapta a chemat toate remorcherele disponibile, din portul Midia. Trei dintre ele au răspuns chemării. Le-a direcționat în bordul tribord și le-a pus să împingă, astfel încât să redreseze nava și s-o pună pe chila dreaptă. Cu toate aceste eforturi, n-a obținut niciun rezultat. Asa scrie în mărturia lui, pilotul Florin Rusu. Mai rămânea un singur lucru de făcut: să nu blocheze senalul navigabil cu o navă care se scufundă încet. A direcționat-o cât mai mult spre marginea traseului, astfel încât s-o scoată din decor. Și a reușit aproape 90%.

Ancheta autorităților va stabili cine a greșit. Investigatorii trebuie să ajungă la planurile de-ncarcare ale navei să vadă dacă ambarcarea oilor s-a făcut corect. Între timp, continuă operațiunile de salvare a animalelor vii din cala navei. Până acum, într-un efort aproape supraomensc au fost salvate o mulțime de animale vii.

Redactor: Cristina Niță