Preţurile biletelor de tren vor creşte diferenţiat de la 1 septembrie

Datele furnizate de CFR au la bază un proiect de ordin al Ministrului Transporturilor pentru creşterea tarifelor pentru tranportul feroviar public de călători, publicat pe site-ul instituţiei. Proiectul, aflat în dezbatere publică până luni, 19 august, ar urma să fie semnat de către premierul Victor Ponta, care ocupă şi funcţia de ministru interimar al Transporturilor.

In referatul de aprobare se arata ca la schimbarea mersului trenurilor in 2011, la introducerea noilor ranguri de tren, tarifele la tren Regio (fostul tren personal) au fost menţinute, iar pentru trenurile IR a fost calculat un tarif mediu între tariful de tren accelerat şi cel de tren rapid, după o metodologie şi principii aprobate de CA. Ultima majorare de tarife din data de 14 august 2011 s-a reflectat în încasările anului 2012 cu un procent de creştere de 6%”. Autorii documentului notează că inflaţia din perioada august 2011- iunie 2013 a fost de 8,3%.

Totodata, in referat se mentioneaza faptul ca tinta de majorare maximă este de 10%, exceptând tarifele pentru trenurile Regio care începând cu zona de 400 km au fost apropiate de tarifele la IR.

În document se precizează că la trenurile Regio peste zona de 500 km s-au adăugat sume fixe de 20 lei/zonă km la clasa I şi 12 lei/zonă km la clasa a II-a, deoarece peste această distanţă nu există trenuri directe, iar tarifele acestor zone sunt folosite la calcule pentru alte oferte şi facilităţi.

Totodată, noile tarife au fost rotunjite la 0,5 lei, în plus sau minus, matematic, pentru uşurinţa acordării restului, iar la trenurile IR tariful de rezervare a tichetului creşte de la 3,3 lei la 4 lei.

Modificările prevăzute în proiectul de ordin vizează tarifele pentru trenurile Regio şi IR, preţurile pentru biletele Intercity (IC) nefiind reglementate, decizia în cazul celor din urmă aparţinând exclusiv companiei.

Facilităţile de călătorie acordate în prezent se vor aplica şi după majorare, precizează compania.