Portul Constanţa şi porturile satelit sunt conduse în funcţie de interesele directe

Reprezentanții celor șapte firme spun că prin această scrisoare doresc să tragă un “semnal de alarmă asupra faptului că, în ultimii ani, activităţile, performanţele şi strategia adoptată pentru administrarea Portului Constanţa şi a sateliţilor acestuia nu funcţionează normal în direcţia promovării şi dezvoltării, orice iniţiativă privată exprimată în acest sens fiind obstrucţionată, chiar de către cei care ar fi trebuit să o sprijine”.

In ceea ce priveste dialogul social, actuala conducere are mari lipsuri, se mai arata in scrisoare. Potrivit acesteia, discriminarea este promovata la nivelul contractului colectiv de munca, prin acordarea de drepturi preferentiale acelora care nu se impotrivesc si sunt de acord cu orice. “Persoanele incomode sau care nu au culoare politica corespunzatoare sunt indepartate prin orice mijloace, experitza si competenta profesionala nemaifiind un criteriu de ocupare a posturilor. Politica de resurse umane este guvernata de principiul apartenentei si nu de cel al competentei. In istoria ei, Administratia Porturilor nu a avut niciodata o echipa manageriala mai lipsita de competenta ca acum. Este de notorietate faptul ca directorul de infrastructura al CN APMC este finul lui Radu Mazare, ca directorul economic este fosta sefa de cabinet a unui senator PSD ori ca directorul comercial este membru de marca al PSD Constanta. Asadar, cumetria si prieteniile sunt standardele suficiente pentru a ajunge in conducerea unuia dintre cele mai mari porturi din Europa”, se mai arata in scrisoare.

Semnatarii acestui document sunt mai mulți operatori portuari, Organizația Patronală Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare.

Redactor: Cosmin Bele