Portul Constanța are nevoie de investiții

Previziuni sumbre despre Portul Constanța! Potrivit ministrului transporturilor, dacă nu se iau măsuri urgente, acesta riscă să își piardă importanța strategică.

Traficul de mărfurii a scăzut considerabil, cel mai mare procentaj din istoria porturilor maritime româneşi a fost înregistrat abia anul trecut, după o perioadă de aproape 10 ani în care nu s-au înregistrat screșteri semnificative. Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone și în anul 2008, de 61,8 milioane tone.

Conform datelor,  în traficul total, cea mai mare pondere, de 32%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut cu 12,1%, articole diverse 9,9%, produse petroliere 9,5%, minereuri și deşeuri de fier 7,8%, îngrăşăminte 6%, minereuri şi deşeuri neferoase precum şi combustibili minerali solizi, fiecare cu 5,8%.

Redactor: Oana Jărloianu