Părinții trebuie să impună copiilor, un stil de viață sănătos

Odată cu începerea școlilor, alimentația copiilor are de suferit. În lipsa timpului, a programul încărcat, elevii vor opta pentru o gustare rapidă, cel mai adesea procurată de la chioșcul din colț. Părinților le revine greaua misiune de a supraveghea obiceiurile alimentare ale juniorilor și de a corecta eventualele greșeli.

Părinții sunt cei care vor veghea, întotdeauna, asupra sănătății copiilor. Lor le revine sarcina de a asigura un mediu propice dezvoltării fizice și psihice a micuților. Trebuie ținut cont de faptul că obiceiurile alimentare se învaţă în copilărie, în primii 7 ani de viaţă. Alimentația este cea care joacă un rol esențial în formarea viitorului adult.

Din momentul în care cei mici intră în colectivitate, ei sunt supuși numeroaselor tentații: atât prin prisma a ceea ce văd la colegi, dar și din cauza numeroaselor buticuri aflate în vecinătatea școlilor. În societatea de astăzi, este mai greu ca oricând să recunoști un produs bun de unul nociv: ambalajele frumos colorate și reclamele, mai mult sau mai puțin inspirate, atrag micii consumatori. Părinților însă le revine sarcina de a face o selecție a produselor și de a-i orienta pe școlari spre alimentele sănătoase.

Medicul Florin Ioan Bălănică, specializat în Medicină Personalizată şi Nutriţie, precizează că părinții sunt responsabili pentru educația copiilor, inclusiv cea alimentară. Adulții ar trebui să fie exemple și să nu consume produse necorespunzătoare în faţa juniorilor. Întrucât cantitatea de mâncare trebuie raportată la activitatea fizică, medicul recomandă totodată ca sportul și școala să se îmbine armonios.

Și pentru a veni în sprijinul mămicilor preocupate de asigurarea unui meniu echilibrat copiilor, nutriționistul a făcut câteva sugestii:

  • Pentru micul dejun ar fi indicate cerealele (orz, ovăz, hrişcă) cunsumate cu un iaurt degresat sau 2 felii de pâine prăjită cu legume de culoare verde și un ou integral:
  • Pentru gustarea luată la școală indicate sunt fructele (măr, zmeură, căpşuni, ananas, kiwi);
  • La prânz nu ar trebui să lipsească una din variantele: supă de vită cu legume, salată de vară cu peşte alb, piept de curcan la grătar cu piure de brocoli, somon cu linte verde;
  • A doua gustare va cuprinde chefir, iaurt sau sana;
  • Cina, care nu ar trebui să depășească ora 20, ar putea consta într-o supă de legume cu carne, dar fără găluşti sau tăiţei sau o mâncare de legume cu curcan, ambele gătite fără ulei.

Dragi părinți, vă dorim să aveți inspirație în pregătirea meselor copiilor dumneavoastră și totodată în educarea acestora pentru adoptarea unui stil de viață sănătos. Elevilor le dorim un an școlar plin de realizări, să aibă capacitatea de a discerne binele de rău și de a alege întotdeauna produsele naturale, în detrimentul tentațiilor comerciale.

Redactor: Ramona Caba