Obiective CFR păzite de jandarmi (VIDEO)

Deși vine cu o întârziere de câțiva ani de zile, proiectul Ministerului transporturilor pare cea mai bună soluţie pentru a stopa, sau cel puțin a mai reduce din furturile care vizează căile ferate. Dispar de la motorină până la componente de vagoane, de cale ferată sau sisteme de frânare. Polițiștii spun că furturile sunt atât de dese la nivelul judeţului Constanţa pentru că nu se respectă legislația în vigoare.

Reprezentanții CFR Infrastructură spun însă că fondurile nu le ajung nici pentru reparații, așa că angajarea unei firme de pază iese din discuție.

Potrivit statisticilor polițiștilor constănțeni, furturile au scăzut anul acesta comparativ cu 2011, dar Ministerul Transporturilor spune că devastările de instalaţii de semnalizare şi linii CF au luat amploare. Cifrele celor de la CFR sunt îngrijorătoare, iar pe lângă acestea, siguranța feroviară a avut de-a lungul timpului serios de suferit.

Zonele cu cel mai ridicat risc de furturi şi devastări sunt: Fundulea – Săruleşti – Ciulniţa, Saligny – Mircea Vodă, Pajura – Bucureştii Noi – Chiajna, Complexul Bucureşti şi Complexul Ploieşti. În aceste zone, în primele nouă luni ale anului 2012, aproape 22.300 de trenuri de călători au avut intarzieri de până la 340 mii de minute, din cauza infrastructurii feroviare distruse de hoţi. Măsura ca jandarmii să asigure paza liniilor și a transporturilor CFR este necesară tocmai din cauza creşterii numărului infracţiunilor care pun în pericol siguranţa circulaţiei pe calea ferată.

Reporter: Catalin Schipor ; Imagine: Alex Brinzaru