Noi reglementări pentru armatori

Navele acestora trebuie să îndeplinească noi standarde pentru a mai putea naviga. Asta după ce și România a ratificat prevederile Convenției Maritime a Muncii din 2006. Există și o premieră la Constanța! A fost reținută prima navă a cărei stare se află sub noile standarde.

De la sfârșitul anului 2016, cu 10 ani întârziere, reglementările Convenției Maritime a Muncii sunt aplicabile și pentru Marea Neagră. Astfel, condițiile de muncă și viața la bordul navelor care ajung în porturile românești vor fi mai bune pentru personalul navigant. Demersurile pentru ratificarea convenției au fost depuse de reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor și cei ai Federației Internaționale a Transportatorilor.

În porturile românești de la Marea Neagră au început deja controalele, iar o navă a fost deja reținută pentru că nu îndeplinea criteriile noilor reglementări.

Armatorul navei reținute este acuzat că nu a luat măsurile necesare pentru a aduce nava în condiţiile cerute de reglementările maritime privind standardul tehnic şi al condiţiilor de muncă şi viaţă. Până la ratificarea Convenției Maritime a Muncii din 2006, Federația Internațională a Transportatorilor era singurul organism care putea sancţiona armatorii care nu respectau standardele minime de viaţă şi muncă pentru navigatori.

Reporter: Cerasela Videanu ; Imagine: Adrian Florea