MSC Flaminia, reparată la Mangalia

Cu o lungime de 300 de metri şi o lăţime de 40 de metri, nava Flaminia a ocupat total spaţiul de lucru din docul uscat nr. 3 al şantierului, unul dintre cele mai mari din Europa. Şi asta pentru că, aici, specialiştii în construcţii navale vor înlocui cele 94 de bloc-secţii ale structurii navei şi echipamentele aferente, cablurile electrice de forţă şi comandă afectate în timpul incendiului şi vor îndepărta structura de oţel avariată a corpului navei.

Imediat ce Flaminia a sosit în şantierul din Mangalia, s-au efectuat verificări suplimentare. S-a testat nivelul radioactivităţii, rezultat care a ieşit negativ. De asemenea, au fost prelevate probe din apa de balast din interiorul navei, apă care a fost schimbată la intrarea portcontainerului în Marea Neagră şi pentru care se aşteaptă rezultatul analizelor. Însă, reparaţiile de acest gen nu sunt singulare.

Totodată, s-a mai spus că dacă şantierul ar fi avut pescajul necesar, manevrele de descărcare a deşeurilor aflate la bordul navei, s-ar fi putut face şi la Mangalia. Iar responsabilii lucrării spun că cele mai afectate sunt magaziile 4,5, şi 6, care vor fi înlocuite complet.

Nava Flaminia va sta în şantierul de la malul mării până la sfârşitul lunii mai, când va fi livrată proprietarului german. Valoarea contractului pentru reparaţia navei este de aprox. 22 mil. de dolari, şantierul din Mangalia fiind câştigătorul licitaţiei, din trei ofertanţi printre care şi un şantier naval din China. Iar pentru refacerea navei vor fi angrenaţi până la 400 de angajaţi ai şantierului.

Reporter: Ramona Ganescu ; imagine: Constantin Blanaru