Motor revolutionar de la Google

Gigantul Google a anunţat pe un blog al companiei revoluţionarea celui mai folosit motor de căutare din lume, prin lansarea unei aplicaţii care va face diferenţa între sensurile unui cuvant.

Aplicatia “Knowledge Graph” beneficiază de o uriasa baza de date cu 500 de milioane de termeni (locuri, oameni, obiecte etc), ideea fiind ca daca userul cauta “Leonardo da Vinci”, graficul sa ii afiseze in aceeasi pagina cateva date esentiale despre viata marelui om de stiinta, dar si fotografii ale celor mai cunoscute tablouri.

În acest fel, Google doreşte să devină nu doar un motor de cătare internaţional, ci şi unul de cunoştiinţe şi cultură generală, care face conexiuni intre diverse tipuri de informatii si poate face diferenta intre sensuri. Spre exemplu in cazul in care cauti termenul Taj Mahal, esti intrebat daca vrei sa aflii despre monument sau despre muzician si astfel poti reduce mult plaja de cautare.

Momentan, aplicaţia este disponibila utilizatorilor din SUA.

Google considera ca Graficul de Cunostinte nu este un simplu catalog de obiecte, ci pasul spre “urmatoarea generatie de online search”