Masa de Paște trebuie să fie îmbelşugată, dar în acelaşi timp moderată

Preparatele tradiționale de pe masa de Paște sunt delicioase si savuroase, insă conțin cantități mari de grăsimi, zahar si sare. Consumate in exces, aceste alimente favorizează apariția indigestiilor și a altor afecțiuni grave.

Vedeta de Paşte este carnea de miel, dar nu este recomandată persoanelor care au un nivel ridicat de colesterol în sânge sau vârstnicilor.

La proțap sau la cuptor, carnea de miel este o prezență delicioasă a acestei perioade. Din punct de vedere nutritiv, carnea de miel este recomandată, intrucât ea contine o cantitate mare de proteine, vitamine si micro-elemente. Neapărat garnitura sa fie săracă in amidon, puteți opta pentru – brocoli sau fasole verde.

Drobul din carne de miel poate fi un preparat sănătos, daca nu contine carne grasă. De asemenea, este indicat sa nu il consumați cu smântână, ci cu muștar. Și incearcați sa preparați drobul cu mai multe verdețuri si mai putină carne. In acest fel veti obtine un preparat sănătos, plin de vitamine si minerale.

Oul reprezintă un complex energetic natural, dar care trebuie consumat cu măsură.

Pentru a asigura o bună functionare a organismului, friptura de miel si ouăle trebuie asociate cu multe salate și legume de sezon.

Cel mai adesea, la masa de Paște, patrunjelul este ignorat, fiind considerat un element de decor. Are insă proprietăți extrem de puternice. Este bogat in vitaminele A si C care intăresc sistemul imunitar si substante antioxidante, care luptă impotriva imbătrânirii premature si a cancerului.

Apa si fructele trebuie consumate intre mesele bazate pe carne și ouă, pentru a preveni constipația, pentru a ușura digetia și absorbția nutrienților. Evitati pe cat posibil consumul de băuturi carbogazoase, pentru a limita balonarea.

Vinul roșul, consumat cu moderație, cel mult 2 pahare pe zi, are numeroase proprietăți benefice pentru organismul uman. Reduce colesterolul și inflamașiile și intarește inima.

Pentru a reechilibra organismul cu enzimele necesare unei bune digestii, este recomandat ca in zilele după Sărbători să adoptați un regim bazat exclusiv pe fructe și legume proaspete.