Marinari repatriați

Cei trei marinari s-au îmbarcat pe nava Pioneer sub pavilion Insulele Marshall prin intermediul unei firme de crewing din Constanța. În luna august a anului acesta, bulk-carrierul a fost arestat din ordinul Amiralităţii Malaieziene. De atunci oamenii nu și-au mai primit salariile, iar firma care îi angajase nu s-a interesat de soarta lor. Datorită intervenției Ambasadei Române la Kuala Lumpur în colaborare cu Autoritatea Navală Română şi cu Sindicatul Liber al Marinarilor, cei trei constănțeni urmează să-i primească salariile restante și sunt așteptați să ajungă acasă până la sfârșitul lunii decembrie.

Nava Pioneer este un bulk carrier, construit în 2006, care navigă sub pavilion Insulele Marshall. În anul 2013, şase nave au fost abandonate în Malaezia şi au rămas la ţărm cu toate că aveau la bord 43 navigatori. Din fericire, în ultimul an, niciun vas cu români la bord nu a fost reţinut de piraţi, aşa cum s-a întâmplat în trecut. Există însă 198 marinari care nu şi-au primit salariile şi care au cerut ajutorul Sindicatului Liber al Navigatorilor. Pentru ca astfel de cazuri să fie evitate s-a convenit ca Autoritatea Navală Română să solicite printr-o circulară tuturor agenţiilor româneşti de intermediere să informeze marinarii asupra situaţiei reale la bordul navei, înainte de îmbarcare, iar aceştia, în baza unei declaraţii pe proprie răspundere, să accepte îmbarcarea în condiţiile date. Ministerul Afacerilor Externe recomandă marinarilor români care doresc să lucreze pe nave ale unor proprietari şi/sau armatori străini, să se informeze în prealabil asupra situaţiei în care se află acestea, asupra litigiilor comerciale în care sunt implicate şi să se angajeze prin intermediul unor agenţii de crewing cu o bună reputaţie, acreditate de Autoritatea Navală Română.

Redactor: Raluca Damian