Lucrările de pe Podul de la Agigea par că nu se mai termină

2016 este al patrulea an de cînd șoferii care sunt nevoiți să tranziteze sudul litoralului se lovesc de o serie întreagă de restricții. Cele mai recente îi vizează pe conducătorii de auturisme masa totală maxim admisă de 5 tone și sunt valabile pînă la jumătatea lunii aprilie.

Ba este închis total circulației, ba traficul este fragmentat pe anumite benzi sau sensuri de mers, fie TIR-urile au interzis pe Pod, iar șoferii sunt obligați să parcurgă rute ocolitoare pe distanțe mult mai mari, pentru a ajunge în același loc. La toate acestea, se adaugă cozile kilometrice formate în timpul sezonului estival, din pricina restricțiilor de viteză. Așa se poate rezuma situația Podului de peste canalul Dunăre – Marea Neagră din ultimii patru ani. Din 2012 și pînă în prezent, lucrările de modernizare a obiectivului s-au transformat în coșmarul șoferilor care tranzitează zona. Iar lucrurile nu par să ajungă la o finalitate nici anul acesta.

„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic menţinerea, până la data de 15 aprilie 2016, a măsurii de restricţionare a circulaţiei autovehiculelor cu Masa Totală Maximă Autorizată de 5 tone pe podul de la Agigea, situat pe DN 39 la poziţia kilometrică 8+988.”

Este anunțul CNADNR adresat conducătorilor de mastodonți. Excepție fac autovehiculele destinate transportului de persoane şi cele cu regim de circulaţie prioritară. Însă șoferii de mașini mici sau celelalte categorii de autovehicule nu pot răsufla ușurați și asta pentru că, îi așteaptă, din nou restricții de circulație. Potrivit Companiei, se va circula ca şi până acum, pe câte o bandă pe sens, cu limită de viteză de 50 de km pe oră, cu interdicţie pentru autovehiculele mai grele de cinci tone, iar traficul rutier se va desfăşura pe benzile centrale ale podului. Totul, spun reprezentanții Guvernului, pînă la începerea sezonului estival, dată la care a fost avansat cel mai nou termen de finalizare a lucrărilor de pe Pod.

Redactor: Andreea Barbu