Linia ferată București Nord- Constanța va fi, din nou, modernizată

Nu la foarte mult timp de când această rută a mai fost modernizată o dată, Comisia Europeană a aprobat peste 226 de milioane de euro pentru reabilitare. Prin acest proiect de urmărește, pe lângă reducerea duratei de călătorie între capitală și orașulul de la malul mării, și trecerea la transportul feroviar, în detrimentul celui rutier.

Infrastructura României lasă de dorit, însă, la doar câțiva ani de la ultima reabilitare, calea ferată care face legătura între București și Constanța este, din nou, modernizată. De data aceasta, Comisia Europeană este cea care suportă cheltuielile. Luni, a fost aprobat bugetul de 226,6 milioane de euro pentru reabilitarea linie de cale ferată București- Constanța, pe tronsoanele București Nord- București Băneasa și Fetești- Constanța. Inițial, statul român era cel care suporta cheltuielile pentru modernizarea celor 80 de km pe cele două tronsoane. Proiectul face parte din Programul Operațional Transport, perioada 2007-2013.

“Această decizie se înscrie în linia asumată de Comisia Europeană în ceea ce privește cofinanțarea proiectelor retrospective, cu scopul de a crește absorbția fondurilor europene în România. Astfel, Comisia Europeană preia o parte din cheltuielile inițiale pe care statul român le-a făcut pentru lucrările de reabilitare a căii ferate între Capitală și Constanța.

a spus comisarului european, Corina Crețu. Prin aceste proiecte de modernizare se dorește reducerea duratei de călătorie între București și Constanța. În același timp, pe perioada sezonului estival, cei mai mulți turiști aleg să vină la mare cu mașina, însă, prin reabilitarea căii ferate se urmărește trecerea la un transport sigur și modern, cu trenul, în locul deplasării cu mașina, precum și reducerea poluării aerului.

“În urma lucrărilor de reabilitare a acestei porțiuni de cale ferată, se estimează că, până în anul 2030, aproximativ 3,7 milioane de pasageri vor folosi anual trenul pentru a parcurge distanța între București și Constanța, iar transportul feroviar de marfă pe această rută este estimată să ajungă până la 21 de milioane de tone anual.”, a mai specificat comisarul european.

Redactor: Cerasela Videanu