Instanța, ultima salvare!?

Federaţia Sindicatului Liber “Navalistul” din Şantierul Naval Daewoo Mangalia a depus plângere penală împotriva reprezentanţilor statului roman din Consiliul de Administraţie al unităţii. Motivul, spun reprezentanţii sindicaliştilor, îl constituie neglijenţa în serviciu, prin managementul defectuos al şantierului, care ar fi cauzat pierderi masive, deşi, paradoxal, se spune că Daewoo Mangalia este o firmă profitabilă.

Potrivit liderului de sindicat al “Navalistului”, Florian Marin, pierderile înregistrate, în 2014, de şantier, sunt de circa 707 milioane de lei, ridicând cifra debitelor totale ale Daewoo Mangalia la un miliarde de euro! Asta i-ar determina pe creditori să îşi ceară, în orice moment, datoriile neachitate:

Liderii sindicalişti susțin că, în orice moment, partea coreeană se poate decide să vândă acţiunile pe care le deţine la şantier, statul român urmând să caute surse de finanţare pentru acoperirea debitelor rămase:

Cum poate fi considerată o firmă cu mii de angajaţi profitabilă şi, totuşi, să aibă pierderi de miliarde de euro? Deşi şantierul are comenzi până la finele anului 2017, de peste 20 de nave, sindicaliştii spun că pierderile sunt generate de diverse motive, de la preţurile mici ale navelor şi până la salariile managerilor:

În plângerea păenală a sindicaliștilor se mernționează că, o altă sursă de reducere a profitului o reprezintă şi firmele subcontractoare , aproximativ 90 la număr:

Daewoo Mangalia Heavy Industries a fost înfiinţată în 1997, având 51% capital coreean (firma DSME) şi 49% fiind deținut de statul roman, prin Şantierul Naval 2 Mai şi Ministerul Economiei.

Redactor: Mihaela Dubei-Marin