Firmele de curierat, asaltate de comenzi

Aproape 2 miliarde de euro, atât au cheltuit românii în 2016 pentru cumpărăturile online. Însă, numărul mare de comenzi a pus presiune şi pe serviciile de curierat. Cu mai multe detalii despre acest subiect vine colega mea Cerasela Videanu.

Bun găsit. 2016 a fost  un an extrem de bun pentru cei care au afaceri în vânzările online. Însă, tot greul a fost dus de firmele de curierat care au fost nevoite să onoreze toate comenzile în timp util. Un factor important îl reprezintă starea drumurilor, mai ales în sezonul rece. Atunci când anumite drumuri sunt declarate închise, livrările sunt, cu siguranţă, afectate. Străzile secundare care nu sunt deszăpezite, dar şi lipsa locurilor de parcare, înseamnă timpi de livrare mai mari şi implicit un număr mai mic de livrări zilnic pentru fiecare curier zonal. Însă, de cele mai multe ori, clienţii înţeleg aceste aspecte şi le tratează ca atare. Pentru ca toate comenzile, mai ales în sezoanele de reduceri, să ajungă la timp, este esenţială o bună colaborare între magazinele online şi firmele de curierat. În ultimii ani, aceste firme au investit în pregătirea personalului, flotele de maşini, modernizarea şi achiziţionarea de noi depozite. Dezvoltarea şi optimizarea derulate pentru Black Friday sau Crăciun ajută şi în restul anului. În mod normal, în condiţii meteo normale, fără INTEMPERII ale vremii, timpul mediu de livrare în România nu depăşeşte 48 de ore.