Facebook interzice știri cu titluri care induc în eroare utilizatorii

Știrile care încep cu titluri de genul ”Nu o să-ți vină să crezi!” vor deveni istorie pe Facebook.  Măsura a fost luată de reprezentanții gigantului, pentru a evita inducerea în eroare a utilizatorilor prin metode înșelătoare, prin care se urmărește creșterea ratingului pe anumite pagini.

Modificările au fost introduse începând de joi, 4 august, și au în vedere eliminarea folosirii în exces a titlurilor vagi, fără un conținut exact și care induc în eroare, potrivit ”The Wall Street Journal”.  Mai exact, vor fi eliminate sau vor fi restricționate știrile care au ca titlu, de exemplu: ” Socant! Vezi ce a pățit Anna Lesko!”, sau ”Jennifer Lopez e distrusă! Vezi ce a pățit cântăreața”, titluri care ne sugerează ideea că ceva inedit sau dramatic s-ar fi întâmplat celor două artiste, însă, de cele mai multe ori, titlurile ascund întâmplări banale. În noua formulă, postările pe care cei de la Facebook le consideră de tip „clickbait” vor apărea mai rar în news feed-urile utilizatorilor.

Potrivit aceleiași surse, aceste schimbări vor afecta numai titlurile linkurilor către articole, nu și clipurile video. Măsura a fost luată în urma unui studiu în care un număr considerabil de utilizatori s-au plâns în legătură cu acest tip de postări.

Redactor: Daniel Albu