”Ex-Libris Brâncuși”, omagiu pentru ”Pasărea Măiastră”

La 19 februarie 1876, vedea lumina zilei la Hobița, în județul Gorj, inegalabilul sculptor roman Constantin Brâncuși. O sută patruzeci și doi de ani mai târziu, Expoziția ”Ex-Libris Brâncuși”, organizată de Muzeul Național Cotroceni din București, îi celebrează memoria și îi evocă realizările.

În urmă cu o sută patruzeci și doi de ani, se năștea în satul Hobița, din județul Gorj, celebrul sculptor roman Constantin Brâncuși.

Grandoarea talentului său va fi omagiată, în data de 19 februarie 2018, în Spațiile medievale ale Muzeului Național Cotroceni din Capitală, cu ocazia Expoziției ”Ex-Libris Brâncuși”. Ideea organizării acestui eveniment îi aparține artistului plastic Florin Stoiciu, profesor universitar doctor la Facultatea de Arte din cadrul Universității ”Ovidius” din Constanța.

Graficieni, pictori, sculptori, ceramiști din România, Republica Moldova, Bulgaria, Ungaria, Serbia și Turcia vor fi prezenți la acest demers. Astfel, peste 200 de artiști plastici își vor etala operele în cadrul acestei expoziții, care va fi inaugurată în ziua celebrării nașterii marelui artizan, numit adesea părintele sculpturii moderne. ”Ex-Libris Brâncuși” va bucura privirile și inimile publicului larg până pe data de 13 martie a anului curent.

Mircia Dumitrescu, Aurel Bulacu, Ştefan Câlţia, Alexandru Ghilduş, Bogdan Hojbotă, Napoleon Tiron, Costel Iacob şi Mihai Tugearu se numără printre personalitățile implicate în acest eveniment.

La inaugurare, vor mai fi prezenți rectorul Universității ”Ovidius” din Constanța, Sorin Rugină, decanul Facultății de Arte a Universității ”Ovidius” din Constanța, Daniela Vitcu, prodecanul Facultății de Arte de la Universitatea de Vest din Timișoara, Adriana Lucaciu. Acestora li se vor mai alătura, la vernisaj, conferențiarul universitar doctor Aurel Vlad, de la UNARTE din București și lectorul universitar doctor Răzvan Constantin Caratănase.

Expoziția închinată sculptorului român, considerat un pionier al modernismului, va aduce poate un licăr de alinare unei inimi îndurerate de neputința întoarcerii în țară, care la 16 martie 1957 se stingea din viață în metropola pariziană. De atunci, ”Pasărea Măiastră” a sculpturii contemporane se ridică solemn de pe ”Poarta Sărutului” spre ”Coloana Infinitului” atingând nemurirea.

Redactor: Mihaela Țânțaru