Drumuri fără contracte de deszăpezire

Atenție, șoferi! Mai mult de 75% din drumurile naționale s-ar putea bloca dacă ar ninge abundent, asta din cauză că la nivelul întregii țări nu s-au semnat contractele de deszăpezire. Așa cum ne-am obișnuit în ultimii ani, autoritățile au lăsat pe ultima sută de metri ceea ce era mai important, în pragul iernii.

Contractele de deszăpeziri încă nu acoperă întreaga țară, însă conducerea CNAIR consideră că nu vor fi probleme.

La fel ca în 2015 și ca în anii anteriori, șoselele din sud-estul, nord-estul și centrul țării cu cele mai mare pericol de înzăpezire. În Dobrogea, aproape toate drumurile riscă să rămâne impracticabile în caz de ninsoare abundentă. Vorbim despre un risc natural, determinat în funcție de precipitațiile înregistrate în fiecare an, iar pe baza datelor centralizate, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere stabilește tronsoanele cu prioritate  în activitățile de deszăpezire. Harta a fost întocmită în baza valorilor multianuale înregistrate de ninsori și de cazuri cu blocare de trafic.Ca în fiecare an, unele șosele încă nu au fost atribuite în vederea deszăpezirii nici până acum, însă noutatea iernii 2016 vine din modul de gestionare a acestor tronsoane. CNAIR a atribuit lucrările în așa fel încât zonele neacoperite cu contracte să fie deszăpezite de vecinii care au în gestiune, în vederea deszăpezirii, perimetre alăturate.

Deszăpezirea fiecărul kilometru de drum din România a costat, în anii trecuți, aproximativ 1.600 de euro. Astfel, toată rețeaua de 17.600 de kilometri a însemnat plăți de aproximativ 28-30 de milioane de euro în fiecare iarnă. Pentru sezonul 2016-2017, costurile vor putea fi estimate abia în primăvara anului 2017.

Reporter: Oana Jărloianu ; Imagine: Cristian Rizea