Digitalizarea serviciilor sociale

În cadrul proiectului ”Rețeaua inteligentă de Cooperare a Comunităților Mării Negre în Regiunea Transfrontalieră”, din care fac parte, în calitate de principali parteneri, Primăria orașului Năvodari, România și Balchik, Bulgaria au avut loc o serie de dezbateri la malul Mării Negre între reprezentanții celor două administrații. 

Din partea partenerilor bulgari, Pravda Dimova, lector universitar a subliniat importanța creativității și a inovației chiar și în cele mai rigide segmente, respectiv, serviciile sociale din cadrul administrațiilor publice.

După perspectiva punctată de lectorul universitar sub aspectul nevoilor, pe de o parte și a suportului pe care Uniunea Europeană îl oferă în scopul dezvoltării inteligente a orașelor, pe de altă parte, a urmat o pledoarie susținută de Vali Moldovan, consilier absorbție fonduri europene, ca reprezentant al țării gazdă. Prin expunerea lui a redat o experiență trăită, cu bune și rele, care în final s-a concretizat într-un lucru de succes, tocmai pentru că a existat accesul la informație și posibilitatea accesării de fonduri.

Ca o concluzie, trasă de ambele părți, viitorul aparține digitalizării serviciilor sociale și administrative, cu scopul asigurării cetățeanului a celor mai viabile răspunsuri în toate nevoile pe care le întâlnește în raport cu instituțiile statului. Într-un limbaj comun, acest lucru ar însemna ca orice cetățean, atunci când vrea să afle o informație din interiorul unui serviciu de stat să poată accesa telefonic sau prin rețea un robot care să îi dea toate informațiile de care are nevoie.

Reporter: Sondra Sandu ; Imagine: George Dima