Cum putem ţine sub control stresul

Toți suntem familiarizați cu stresul. Il trăim zilnic în variate forme și intensități.

Efectele negative ale stresului se văd în timp: tulburări de somn, anxietate, dureri de cap, ameţeli, dureri de stomac sau modificări de tranzit intestinal.

În perioadele stresante este recomandat să evitați anumite alimente, precum cafeaua şi ceaiul negru, deoarece cresc nivelul de adrenalină şi prelungesc stările de anxietate. Este indicată și reducerea consumului de produse de origine animală sau  sarea, care în exces creşte tensiunea arterială şi poate genera emoţii intense.

Pentru a diminua stresul indicat este să discutaţi cu un prieten despre problemele care vă frământă, să învăţaţi câteva tehnici de respiraţie, să faceţi mişcare în aer liber sau înot și să reduceţi numărul de ore petrecute în faţa televizorului sau a calculatorului.

Puteți apela și la ajutorul plantelor calmante pentru a reducere efectele stresului, cum ar fi ciuboţica-cucului, hameiul, levănţica, menta, nalba, sânzienele galbene, valeriana, teiul şi sunătoarea. Dar nu uitați că unul dintre cele mai bune remedii pentru sănătatea mintală și cea corporală rămâne somnul. Beneficiile unui somn suficient constau în diminuarea riscului de îmbolnăvire și în capacitatea de a soluționa problemele cu o minte limpede.

Încercați să vă păstrați gândurile pozitive și resursele care vor contribui la menținerea sănătății minții.