Criza economică este resimțită și de personalul navigant

Firmele de shipping întâmpină mari greutăți din cauza scăderii comenzilor și de aceea armatorii și-au redus flotele și implicit numărul de angajați. Navigatorii români care vor să se angajeze intră în competiție pe plan internațional, iar pe lângă competențele pe care trebuie să se dezvolte, ei concurează și cu forța de muncă ieftină din Asia.

 

Criza economică mondială a determinat firmele de shipping să reducă numărul de angajați, iar accentul este pus în acest moment pe eficiența financiară și implicit a navelor. Astfel, pe piața maritimă internațională cele mai mari șanse de angajare le au navigatorii care sunt specializați pe noile tehnologii folosite pentru creșterea eficienței. Numărul personalului calificat este însă foarte redus, astfel că armatorii caută masiv astfel de angajați.

Firmele de shipping internaționale apreciază însă modul de pregătire a personalului, iar politicile pe care le duc încurajează angajarea personalului de diferite naționalități.

O altă problemă este reducerea programelor de cadeție, însă chiar și la acest nivel competiția este acerbă.  Foarte mulți dintre cei care au reușit să se angajeze își aduc aminte de lupta pe care au dus-o pentru obținerea primului voiaj.

Dincolo de faptul că navigatorii sunt departe de familii pentru luni întregi există și numeroase avantaje.

Firmele de shipping sunt din nou în căutarea ofițerilor români care să corespundă normelor și flotelor pe care le operează. În acest sens există contracte de colaborare încheiate cu universitățile care pregătesc personal calificat pentru navigare.

Reporter: Bogdan Bolojan ; Imagine: Cristian Rizea