Copiii au nevoie de educație și socializare

Închiderea școlilor, din cauza pandemiei de Sars-CoV-2, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora, spun specialiștii.

Potrivit experților, efectele toxice ale  îngrădii accesului la educație pentru copiii ar putea avea efecte pe termen lung. Cu toții știm că socializarea ajută, mai ales în devoltarea copiilor, iar acest drept le-a fost suprimat.

De asemenea, un studiu făcut de Organizația Salvați Copiii din România arată că închiderea școlilor și organizarea arbitrară a unor cursuri școlare online, acolo unde a fost posibil și fără instrumente de evaluare a calității procesului de educație, a dus la situații-limită. Potrivit studiului, plictiseala este principala stare resimţită negativ de copii, urmată de oboseală, tristeţe şi furie. Copiii de vârste mici, în special din ciclul primar de studii, au resimţit mai puternic impactul negativ al izolării.

“Copiii vor la școală, asta e concluzia cea mai directă a sondajului realizat în rândul copiilor. Cei mai mulți dintre ei s-au confruntat deja cu diverse probleme emoționale, cu sentimente de izolare, panică și furie, iar în cazul celor care nu au avut acces la educația online sau au avut acces limitat, prin intermediul unui telefon, aceste stări sunt dublate de un sentiment dramatic de marginalizare. Aceste situații trebuie corectate.(…).”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Organizația Salvați Copiii face un apel public către autorități, Guvern, Parlament și autoritățile locale, să implementeze măsuri concrete care să asigure accesul la educație pentru cei mai vulnerabili dintre copiii care trăiesc în condiții de sărăcie și izolare socială.

Redactor: Oana Jărloianu