Constănțenii au încredere în inspectorii OPC

Astăzi, sărbătorim “Ziua Mondială a drepturilor consumatorilor”. Această zi a fost lansată pentru a se scoate în evidență aspecte legate de serviciile de care beneficiază consumatorii. Puțini sunt cei care își cunosc drepturile, iar atunci când se simt nedreptățiți fac reclamații la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor.

În acest an, tema propusă pentru sărbătorirea Zilei mondiale a drepturilor consumatorilor este “Construirea unei lumi digitale în care consumatorii să poată avea încredere”. Chiar dacă spun că au încredere în inspectorii OPC, constănțenii sunt reticienți când vine vorba să facă o sesizare scrisă, atunci când se simt nedreptățiți.

Ziua mondială a drepturilor consumatorilor a fost marcată pentru prima dată la 15 martie 1983, de către mișcarea consumatorilor “Consumers International”, care, în prezent, cu peste 240 de organizații membre în 120 țări, reprezintă o mișcare internațională de consum puternică, al cărei scop este de a ajuta la protejarea consumatorilor de pretutindeni. În România, acte normative care să reglementeze acest domeniu au apărut după anul 1990. La crearea sa, Oficiul pentru Protecția Consumatorilor nu avea autonomie, ci era parte integrantă a organismului ce se numea, pe atunci, Comisia Națională pentru Standarde, Metrologie și Calitate.

Reporter: Camer Niță ; Imagine: Narcis Verdeș