Comerțul online în România

Romania este una dintre tarile Uniunii Europene in care comertul online inregistreaza inca volume de vanzari mici, ca procent din totalul vanzarilor, releva datele emise de Oficiul european de statistica Eurostat. Cifrele arata ca e-commerce-ul mai are mult de crescut in Romania, ceea ce poate insemna o oportunitate in plus pentru antreprenorii care inca nu au atacat acest sector. Doar 8% din volumul vanzarilor facute de firme din Romania in anul 2014 reprezinta comert online, mult sub media Uniunii Europene, de 17%, spune Eurostat. Romania se afla la coada clasamentului european in vanzarile online, procentaje mai mici inregistrand doar Grecia (1%), Bulgaria (5%) si Cipru (6%). Cea mai mare pondere a sectorului de e-commerce in volumul de vanzari s-a inregistrat in: Irlanda (37%), Cehia (30%), Slovacia, Finlanda si Marea Britanie (cate 21%). Spre deosebire de comertul conventional, e-commerce-ul are avantajul ca antreprenorii pot sa vanda mai usor in alta tara. Insa firmele romanesti care fac comert online nu fructifica acest avantaj.

Sursa: startupcafe.ro