Cod roșu și în trafic! Blocaje și întârzieri ale trenurilor

Va fi atât de cald încât soarele e posibil să incingă șinele de cale ferată. Codul de caniculă dictează mersul trenurilor și impune o serie de restricții fără precent pe șoselele din țară. Drumul spre mare va fi unul plin de capcane periculoase week-end-ul acesta.

La temperaturi de peste 43 de grade, anunțate de către meteorologi pentru vineri, se va topi asfaltul. Din aceasta cauza, autoritatile instituie restrictii de circulatie pe mai multe drumuri, iar CFR introduce limitari de viteza ca să evite producerea unor adevărate tragedii.Drumul spre mare va fi de acum, anevoios sau chiar imposibil pentru anumite clase de vehicule, care accesează Autostrada Soarelui. În orice caz, pregătiți-vă pentru cozi interminabile.

Autostrada Soarelui, pe traseul Bucuresti (int. A2 cu CB) – Fundulea – Lehliu – Fetesti – Murfatlar (int. A2 cu DN3) este restricționată vineri, în intervalul orar 12:00-24:00, sambata, între 6:00-14:00 si duminica de la 12:00 la 24:00.

Măsura se adresează șoferilor care conduc  vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone. Nici în sudul litoralului nu veți mai putea ajunge cu ușurință. De data aceasta nu din pricina restricțiilor de pe Podul de la Agigea, ci a celor de pe Drumul Național 39 care duce la Mangalia.

Pe DN 39 pe traseul Agigea (int. DN 39 cu DN39A) – Mangalia (intrare municipiu) restrictiile se impun vineri (12:00-22:00), sambata (6.00-22.00) si duminica (06:00-22:00) pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone.Tot pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone va fi restrictie de circulatie pe DN 22C pe traseul Murfatlar – Cernavoda, însă doar pentru duminica intre 12:00 si 24:00.

Și traficul feroviar se modifică. Din cauza temperaturilor ridicate inregistrate la nivelul sinei pe mai multe stații vor exista limitări de viteză, astfel că trenurile vor avea, cel mai probabil întârzieri. Asta în cazul călătorilor care se vor aventura să vină cu trenul, mai ales că nu toate garniturile dețin aer condiționat. ” In intervalele orare in care temperatura in sina va depasi 50 de grade, pe trosnoanele unde situatia o impune se va reduce viteza de circulatie a trenurilor cu 20-30 km/h fata de viteza normala, astfel incat traficul feroviar sa se desfasoare in depline conditii de siguranta”, spun cei de la CFR Instrastructura.

Redactor: Andreea Barbu