CFR Călători schimbă macazul?

A fost un week-end agitat pentru directorul general al CFR Călători! Incidentele feroviare care s-au ținut lanț l-au propulsat în mijlocul unui scandal de amploare. Aflat la al doilea mandat în fruntea companiei, Leon Bărbulescu își așteaptă luni verdictul din partea Consiliului de Administație al institutiei pe care o conduce și al ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

Glasul roților de tren a iscat adevărate scântei mediatice în presa din România în urma deraierii unor garnituri de pe calea ferată. Și pe bună dreptate, întrucât reacția directorului general al CFR Călători, Leon Bărbulescu, a fost inadecvată.  Acesta a afirmat că incidentele feroviare nu au fost evenimente deosebite și că nu trebuia trezit din somn. În urma scandalului declanșat de atitudinea sa, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că în cursul zilei de luni va purta discuții cu președintele Consiliului de Administrație de la CFR Călători pentru schimbarea managementului companiei.

„Nu mi-a venit să cred reacţia, dânsul trebuia să vină cu lucruri clarificatoare legate de aceste incidente şi nu să fie trezit din somn. Drept urmare eu sunt convins că trebuie să se odihnească, dar nu pe banii de la CFR Călători.”, a afirmat ministrul Transporturilor.

„Afirmaţia domnului ministru nu ştiu cum să o iau. Deocamdată, eu nu am fost sunat, chemat, să am un punct de vedere, să mi se spună ceva. Nu ştiu, vom vedea mâine”, a precizat, duminică, Leon Bărbulescu.

La rândul său, directorul general al CFR Călători se apără și își motivează atitudinea.

„Avusesem o dimineaţă foarte grea, numai telefoane, numai probleme. Am informat conducerea ministerului de absolut toate aspectele acestea şi cu toate acestea, fiind singurul informator, în sens pozitiv, nu vreau să spun altceva, iată, mi se întâmplă chestia aceasta.”,  a mărturisit Leon Bărbulescu.

Directorul și-a detaliat explicația și a firmat că în cursul zilei de sâmbătă s-au produs trei incidente feroviare, două pe Regionalele Brașov și Timișoara, iar cel de-al treilea pe tronsonul dintre Gara de Nord și București Călători Depou. Bărbulescu nu se consideră vinovat întrucât toate aceste evenimente au fost cauzate de problemele de linie, respectiv supralărgirea și ruperea de inimă de macaz, iar ele aparțin de CFR Infrastructură și nu de CFR Călători.

Instalat pentru a doua oară în această funcție, mandatul lui Leon Bărbulescu expiră la data de 20 martie 2019. El a solicitat o nouă alegere în fruntea companiei de transport feroviar de persoane.

Rămâne de văzut care va fi decizia Consiliului de Administrație al CFR Călători și a ministrului Transporturilor.