Cetățenii vor avea acces mai ușor la informațiile din domeniul social

Serviciile de informare și relaționare cu cetățenii din România se vor putea face cu mai multă ușurință prin simplificarea barierelor administrative, în instituțiile publice. Acest lucru va fi posibil datorită unui proiect demarat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice în parteneriat cu Casa Națională de Pensii, ce implică dezvoltarea unor instrumente integrate de comunicare adaptate la nevoile actuale.

Sistemele vor fi adaptate în funcție de nevoile tuturor cetățenilor, mai ales că persoanele cu dizabilități sunt cele care se lovesc cel mai des de probleme în comunicare și necesită ajutor.

Totodată, în cadrul proiectului Modernizarea serviciilor publice de informare și relaționare cu cetățenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, zeci de angajați din sistem vor urma stagii de pregătire , astfel încât să fie construită o rețea de comunicatori la nivelul Ministerului.

Proiectul va duce la îmbunătățirea calității și eficienței furnizării serviciilor publice, accentul fiind pus pe procesul de descentralizare. Proiectul de peste 7 milioane de lei este co-finanțat din Fondul Social European, prin programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative 2007 – 2013.

Reporter: Ana-Maria Stoica ; Imagine: George Dima