În ce constă o dietă alcalină

Acidul si nivelul alcalin sunt măsurate pe o scala a pH-ului, astfel că o creștere a acidității determină scăderea pH-ului și instalarea acidozei, in timp ce o creștere a alcalinității face ca nivelul ph-ului să crească și deci, să apară alcaloza.

Cel mai la indemană mod de a menține acest nivel constant este printr-o alimentație alcalină. Aceasta ajută pH-ul sângelui să se mențină in limitele normale fără prea mult efort și in acest sens. Doctorii ne recomandă ca 80% din dieta să fie constituită din alimente ce conțin elemente alcaline, iar restul, din alimente ce contin elemente acide.

Putem consuma alimente alcaline, precum – Legume – ridichi, dovleac, cartofi noi, salată verde, pătrunjel, usturoi, vinete, conopidă, busuioc, coriandru, andive, varză, mazăre sau chilli, fructe – avocado, lămâie, nucă de cocos proaspată, cereale si leguminoase, migdale, semințe de in, de susan, de floarea soarelui, Ulei, Germeni de soia, de ridiche,de broccoli,  paine cu germeni și Ceaiuri.

Dintre alimente acide, putem consuma – Carne, Lactate, Ouă, Indulcitori, Băuturi – energizante, cafea și ceai negru.

De asemenea mărul, portocala, banana – consumate dimineața pe stomacul gol – au efect alcalin, insă consumate seara vor produce senzația de “arsura la stomac”.

Recomandat este evitarea alimentelor procesate precum: pâine, paste,cereale, cafea, zahăr și produsele in conservă, deoarece contribuie la inducerea stării de hiper-aciditate. Astfel, alimentele integrale și neprocesate aduc cele mai multe beneficii pentru menținerea unui pH echilibrat al sângelui.