Care sunt cauzele si ce se va întâmpla cu societatea CFR Marfă după eşecul privatizării

După ce privatizarea CFR Marfă a eşuat, Guvernul nu are decât o singură soluţie. Să reia procesul, în alte condiţii şi în altă perioadă de timp. De altfel, premierul Victor Ponta exact această sarcină a trasat-o ministrul Transporturilor Ramona Mănescu: până în vara viitoare CFR Marfă să fie vândută. Până atunci, compania va fi condusă de un manager privat ce urmează a trece prin procesul de recrutare. Însă, managementul privat al companiilor de stat, asumat în faţa FMI s-a dovedit o soluţie care nu prea funcţionează în România. Stă dovada eşecul acestor manageri în a se impune în cadrul companiilor în care au fost selectaţi în urma unui proces costisitor.

Dacă procedura se va relua, preţul minim cerut de stat (180 de milioane de euro) ar putea să fie altul, pentru că şi situaţia societăţii va fi alta. CFR Marfă ar putea să fie pe profit operaţional, după cum s-a întâmplat în ultimele trei luni, aşa încât statul va putea cere mai mulţi bani. De asemenea, pachetul vândut ar putea fi mai mare, după cum spune o sursă apropiată procesului de privatizare
Ce va trebui să rămână la fel este legea care prevede ştergerea datoriilor de 600 de milioane de euro ale companiei, altfel „nimeni nu va fi interesat şi CFR Marfă va intra în faliment.

De asemenea, trebuie obţinut din timp avizul pozitiv al Consiliului Concurenţei pentru a fi evitată situaţia din această tomană, când exercitarea dreptului de proprietate al cumpărătorului a fost legată de obţinerea avizului, lucru cu neputinţă de realizat în termenul stabilit de legea pentru finalizarea privatizării.

Gruia Stoica a precizat că va participa la privatizarea CFR Marfă ori de câte ori va fi cazul. Actualul proces de privatizare a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei…oficial vorbind.