Campania de salvare a Roșiei Montane atinge noi culmi

După ce Maia Morgenstern a apărut într-o reclamă tulburătoare pentru a salva zona de a fi explorată, și actorul Dragoș Bucur a făcut la fel. Numai că acum, prețul pe care îl plătește este mai mare. Vă avertizăm că urmează imagini șocante.

Reclama este de-a dreptul tulburătoare şi prezintă imaginea unui bărbat care pune pe o masă verigheta sa din aur şi apoi cu ajutorul unui cleşte îşi scoate un dinte de aur din gură.

La finalul spotului apare același mesaj al campaniei.

Proiectul Roşia Montană este unul dintre cele mai dezbătute proiecte din România. Studiile geologice și de explorare efectuate în zona Roșia Montană, în Munții Apuseni, evidențiază existența unor resurse de 314 tone de aur și de 1.480 tone de argint, motiv pentru care s-a afirmat că aici se află cel mai mare zăcământ auro-argintifer din Uniunea Europeană. Astfel, în timp ce compania care vrea să înceapă explorarea vorbeşte despre impactul social şi exonomic al investiţiei –  80% dintre locuitorii din acea zonă nu au o slujbă, iar extragerea zăcământului ar însemna şi locuri de muncă pentru localnici. Există zeci de asociații non-guvernamentale şi companii care combat proiectul din perspectivă ecologică şi susţin conservarea patrimoniului naţional.

Pentru mai multe detalii si imagini video va rugam urmariti jurnalul Litoral TV

Redactor: Doina Sirbu