Campania “Culori pe cale de dispariţie”

Degradarea mediului natural este o problemă tot mai stringentă a societății prezente și o moștenire rușinoasă lăsată generațiilor viitoare. La nivel planetar, în ultimii patruzeci de ani, diminuarea populaţiilor speciilor sălbatice de vertebrate a atins o cotă alarmantă de 60%, în timp ce securea dispariției planează asupra a peste un milion de categorii.

“În 2016, am pierdut o treime din Marea Barieră de Corali. Cândva casă pentru mii de viețuitoare, aceasta a devenit complet sterpă și albă, din cauză că temperatura oceanului a crescut prea mult.
Odată cu natura, dispar și culorile de care ne bucurăm zi de zi: alb ca zăpada, galben-pai, albastrul de azur al cerului sau negru ca pana corbului.(…) România este una dintre ţările europene în care natura este mai puţin degradată comparativ cu alte ţări. Suntem parte din inima verde a Europei, avem încă păduri virgine, habitate intacte şi populaţii relevante ale speciilor protejate, cum ar fi ursul sau sturionii.”, a menționat printr-un comunicat de presă WWF România.

În țara noastră, această organizație de mediu a luat atitudine și a lansat, de curând, campania “Culori pe cale de dispariţie”. Inițiativa are menirea de a atrage atenția asupra degradării mediului natural. Aceasta nu este însă singura sa direcție de acțiune. Platforma urmărește, totodată, crearea unui cadru în care oameni, comunităţi şi companii să îşi poată uni forţele pentru a proteja diversitatea mediului înconjurător.

”Natura este un motiv de mândrie pentru fiecare român, este parte din identitatea noastră naţională. Toate acestea sunt acum în pericol – suntem pe cale să pierdem 500.000 de hectare de păduri doar pentru că acestea nu sunt înregistrate în Inventarul Forestier Naţional, distrugem calitatea apei de băut prin intenţia de a relaxa legislaţia legată de protecţia apei, am adus aproape de extincţie speciile de sturioni care există în Dunăre încă de pe vremea dinozaurilor – şi exemplele pot continua. Dacă acţionăm acum, avem şansa de a ne salva patrimoniul natural naţional şi de a crea un model de urmat pentru alte ţări”, susţine Hanny Bratu, manager comunicare şi fundraising la WWF România.

Informarea și acțiunea propriu-zisă, cele două direcții de acțiune ale platformei adresate protejării biodiversității din România, favorizează lărgirea spectrului factorilor implicați în activitatea de combatere a degradării mediului natural.

“Este o platformă organică, ce îşi propune să crească în fiecare zi prin alăturarea de noi susţinători, astfel încât subiectul protejării mediului înconjurător şi a biodiversităţii să devină un subiect comun de conversaţie în viaţa comunităţii, şi nu un subiect exclusivist cum este în prezent. Campania facilitează implicarea şi acţiunea, începând cu simplul gest de a adopta culoarea preferată din natură şi de a vorbi, în reţeaua socială proprie, despre cauza pe care o simbolizează această culoare sau de a face o donaţie pentru a susţine proiectele WWF.”, precizează organizaţia de mediu.

Campania “Culori pe cale de dispariţie” aduce în atenţia publicului cinci motive pentru care WWF acţionează în România, respectiv păduri, Dunăre şi Deltă, ursul brun, sturionii şi zimbrii.

Redactor: Mihaela Țânțaru