Bombă cu ceas în Portul Constanța

Vasul, care a fost refuzat de mai multe porturi din Europa, a primit aprobare pentru ancorare din partea autorităţilor române. Nava va rămâne timp de câteva luni, pentru reparaţii.

Flaminia a fost construită în Coreea în anul 2001 de firma Daewoo, însă pentru că această companie există și în România, reparațiile vor fi făcute la Șantierul Naval Mangalia. Povestea port containerului a început anul trecut când încărcătura a luat foc în timp ce traversa Atlanticul. Apoi au mai urmat câteva incendii la bordul navei în urma cărora și-au pierdut viața doi marinari.

Chiar și așa autoritățile române au aprobat intrarea acestuia în portul Constanța. Aici se vor preleva probe care vor fi trimise la laborator iar apoi fierul va fi descărcat de pe navă. Acesta va fi spălat cu un detergent special, iar apa rezultată din acest procedeu va trece printr-o stație de epurare ca mai apoi să fie încărcată într-o cisternă și trimisă pentru descărcare într-un loc special amenajat. 8 mii de tone de fier și alte 8 mii de tone de mâl se află la bordul navei în combinații destul de periculoase. Potrivit site-ului Maritime Bulletin, încărcătura constă în fosfură de aluminiu, acid fluorhidric și oxidant, care, dacă ar ajunge în mediul înconjurător, ar putea produce un adevărat dezastru ecologic. Din acest motiv, nava s-a plimbat prin Europa încercând în zadar să primească aprobare de acostare în unul din porturile Europene. Agenția Națională de Mediu a aprobat însă intrarea navei Flaminia în portul Constanța. În Șantierul Naval Mangalia se vor tăia containerele topite și resturile de metal din partea arsă a navei. Autoritățile române spun că pentru acest lucru, vor fi nevoie de câteva luni de zile până când Flaminia va părăsi porturile românești.

Reporter: Corina Hrom ; Imagine: Alex Brinzaru