Bicicleta este un mijloc de transport alternativ pentru mașină

În Constanța, cu bani europeni, au fost construite 24 de stații de biciclete care pot găzdui în total 390 de vehicule. Însă, de când au fost instalate, nu s-a atins nimeni de ele. În perioada următoare, Primăria ia în calcul achiziționarea unui centru de apel care să le explice constănțenilor cum funcționează aceste stații.

Le vedeți peste tot în oraș, însă mereu sunt goale. Deși sunt destinate bicicletelor, multe dintre aceste stații au fost deja ținta artiștilor de stradă. Nu mai puțin de 390 de biciclete pot fi lăsate în cele 24 de stații. Până la implementarea acestui proiect a fost cale lungă. După ce au fost racordate la energie electrică, în urmă cu două luni au fost puși la bătaie 80.000 de lei pentru achiziționarea a 20.000 de cartele pe baza cărora funcționează sistemul de bike-sharing.

Pentru a îndepărta orice fel de dubiu despre modul în care funcționează sistemul, reprezentanții municipalității au decis că vor să inființeze un centru de apel care să ofere informații cetățenilor despre cum pot folosi stațiile de biciclete. Cu un program 24 din 24, opt ore asigurate de un operator, iar restul de un robot, cei din conducerea Primăriei speră să vină în ajutorul cetățenilor. Proiectul ar urma să fie implementat în perioada 01 decembrie 2016 – 01 mai 2017.

Realizat în colaborarea cu Bulgaria, valoarea totală a sistemului de bike-sharing este de aproape 1,5 milioane de euro, din care oraşul Constanţa a contribuit cu 25.000 euro. De un astfel de sistem de bike-sharing beneficiază şi alte oraşe mari precum Bucureşti şi Cluj. Cei care sunt interesați sunt așteptați cu oferte la sediul Primăriei.

Reporter: Cerasela Videanu ; Imagine: Adrian Florea