Beneficiile năutului

Năutul are un conținut ridicat de vitamina B, ca vitamina B și acid folic, iar acest lucru înseamnă multe beneficii pentru creier. În corpul nostru, acidul folic este responsabil de conversia homocisteinei, un bioprodus al metabolismului celular, în metionină, un mare ajutor pentru ficat.

O concentrație ridicată de vitamina B6 și metionină în organism reduce la jumătate riscul îmbolnăvirii de cancer pulmonar, indiferent dacă e vorba de persoane fumătoare, nefumătoare sau foști fumători care au renunțat la viciu. Aceasta este concluzia unui studiu efectuat în zece țări europene, la care au participat peste 400.000 de persoane. Consumul de năut ajută la scăderea riscului de a face Alzheimer.

Năutul este o sursă excelentă de fibre, vitamine B6 şi B9, acid folic, mangan, proteine şi minerale precum:  fier, fosfor, potasiu, calciu, magneziu, cupru şi zinc. Extrem de gustos şi cu un conţinut bogat de proteine, năutul poate înlocui cu succes carnea. De asemenea, are numeroase proprietăţi „minune”, cum ar fi controlul poftei de mâncare.

Poţi folosi boabele de năut fie în salate, fie sub forma unor preparate cum ar fi: humus (piure de năut), falafel (piure de năut prăjit) sau cuşcuş (cu boabe întregi de năut). Dacă nu sunt deja preparate, boabele de năut trebuie lăsate la înmuiat (în apă) timp de 12 ore. Apoi se scurg şi se usucă bine, după care poţi începe să le pregăteşti la foc mic.

Cea mai populară mâncare preparată din năut este preferata mea, humusul! Popular din Orientul Mijlociu, humusul este în general realizat uşor, din doar câteva ingrediente simple şi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline în cantităţi mici, usturoiul tocat, sucul de lămâie sau pasta de susan. Amestecate, aceste ingrediente fac din humus un aliment delicios şi cu puţine calorii, ideal în orice dietă!

De asemenea, dacă vrei să reduci şi mai mult caloriile (deja puţine) din acest deliciu, poţi înlocui uleiul de măsline cu iaurt simplu scăzut în grăsime, sau poţi să înlocuieşti lipia (cu care se consumă în mod normal) cu legume proaspete, crude.

Iata 2 dintre cele mai cunoscute retete de humus.

Humus clasic: 1 bol de năut + 1/3 bol pastă de susan + 2 linguri de ulei de măsline + 2 linguri de suc de lămâie + 1 căţel de usturoi

Humus grecesc: 1 bol de năut + ˝ cană de brânză feta măcinată + câteva frunze de spanac + 1 linguriţă de chimion.