Avem legislație, dar nu o aplicăm

Conform Convenţiei maritime semnate la Geneva în anul 2006, după data de 20 august 2013 toate vasele ar trebui să deţină un certificat privind munca la bordul navei. Fără acest document, navele comerciale nu mai pot naviga nicăieri în lume. Comandanţii găsiţi cu nereguli vor primi avertismente, iar în cazul încălcărilor grave ale normelor internaţionale, navele pot fi reţinute în porturi.

Statisticile arată că în Marea Neagră există cele mai multe nave cu marinari neplătiţi sau abandonaţi la bord. Convenția vrea să elimine munca la negru sau în condiţii improprii pe toate mările și oceanele lumii. Statisticile arată că în Marea Neagră există cele mai multe nave cu marinari neplătiţi sau abandonaţi la bord. De asemenea, în Marea Neagră navighează peste 2.400 de vase comerciale cu vechime de peste 30 de ani, în multe situaţii marinarii punându-şi viaţa în pericol prin simpla prezenţă la bord.

Curios este faptul că statul român a avut la dispoziție șapte ani ca să ratifice un act venit în sprijinul marinarilor dintr-o țară fără pavilon. Sau aproape inexistent. Cu toate acestea…

Alte comentarii sunt de prisos. Semnalul de alarmă a fost tras, însă nimeni nu s-a sesizat…

Reporter: Cosmin Bele ; Imagine: Alex Brinzaru