Alimentația în timpul verii

Vara cea fierbinte nu ne iarta si nici nu tine cont de varsta. Temperaturile ridicate ne obligă să fim mai atenți la propria alimentatie si hidratare. Hrana usoara si răcoroasă este alegerea perfectă în acest sezon.

Sezonul cald s-a instalat confortabil. Zilele fierbinți de vară impun pregătirea unui meniu adecvat care sa ajute organismul sa suporte usor gradele Celsius ridicate din atmosferă. La inceputul zilei specialistii ne recomanda sa consumam puține calorii. Un mic dejun corespunzător include consumul de alimente prin care se pot asimila carbohidrați complecși, fibre si proteine. Nutriționiștii ne recomandă sa consumam fructe în stare prospătă, neprocesată. Bogate în antioxidanți, vitamine și minerale, ele asigură hidratarea atât de necesară funcționării normale a organismului. La fel de importante sunt și legumele, proaspete, preparate la aburi sau la grătar. Acestea au calități astringente si previn deshidratarea.

Este esential ca pe toata perioada sezonului cald sa mancam sanatos, insa o importanta aparte o constituie hidratarea corespunzatoare a organismului nostru.

Asadar, nutriționiștii ne sfătuiesc ca pe timpul verii să evităm consumul de carne grasă și sărată, prajelile, prajiturile cu crema, bauturile acidulate si alcoolul. Le putem inlocui cu legume, fructe, supe, ceaiuri si lactate.

Redactor: Mihaela Țânțaru