60 de oi salvate

ONG-urile de protecție a animalelor se implică în salvarea oilor vii rămase la bordul vaporului răsturnat în Portul Midia.

Mai mulți activiști și militari ai ISU Dobrogea sunt la bordul navei și scot din ce în ce mai multe oi găsite în viață. Imaginile cu animalele care au supraviețuit sunt impresionante, iar până acum au fost salvate 60 de oi.

Vaporul răsturnat în portul Midia a devenit un cimitir imens pentru zeci de mii de animale. Deasupra, la câțiva metri de apa rece a mării, cele care au supraviețuit miraculos se zbat ca să rămână în viață însă sunt epuizate de efort, frig și foame.

Sunt imagini tulburătoare pentru activiștii organizațiilor de salvare a animalelor care ajung acolo împreună cu pompierii militari. Una câte una, oile sunt tranchilizate pentru ca să nu se zbată și sunt scoase din cuștile morții.

Operațiunile se desfășoară contra cronometru, atât pentru oile rămase în viață cât și pentru restul de animale moarte. Animalele, trebuie scoase cât mai repede din navă înainte ca să devină un imens focar de infecție în Portul Midia. Acolo sunt multe cheiuri unde se încarcă animale vii, și o eventuală carantină declarată de medicii veterinari ar închide portul pentru câteva săptămâni bune.

În paralel, autoritățile navale fac planuri în privința epavei, care trebuie scoasă din senalul navigabil și repusă cumva pe lina de plutire. Abia apoi urmează investigația la bordul navei, pe care vor urca specialiștii ca să vadă unde, cine, când și cum a greșit.

Vremea se strică, urmeaza zile cu furtuni și optimismul i-a cam părasit pe salvatori și investigatori.

Operațiunile nu vor fi deloc ușoare. Nava trebuie ușurată de o parte din marfă pentru ca să se ridice puțin și-n acest fel să se smulgă singură din efectul de ventuză pe care-l face fundul nisipos, pe care stă acum. Abia  apoi va putea fi trasă de remorchere și dusă undeva langă un cheu. Această operațiune este însă de durată.

Reprezentanții organizațiilor de protecție a animalelor au cerut o anchetă comună a Ministerului Agriculturii și a celui al Transporturilor, pentru a se afla cine a greșit în acest caz.

Redactor: Cristina Niță