Bombe calorice, ambalate frumos

Tot mai multe guverne au luat măsuri drastice împotriva producătorilor de alimente care au în componență grăsimi trans, considerate a fi foarte nocive pentru organismul uman. Margarina este un exponent de bază al acestora, iar în țările Occidentale și în Statele Unite acestea au fost deja interzise. În România, majoritatea lanțurilor de supermarketuri comercializează margarină, iar românii continuă să cumpere un produs foarte agresiv cu sănătatea noastră.

Consumul zilnic  de margarină  poate  declanșa numeroase boli, iar  în unele  cazuri chiar decesul. În  unele țări din lume, acest produs a fost exclus de pe listele cu alimente aprobate pentru consum, dar chiar și așa, încă există persoane care devin  victime  ale  grăsimilor  saturate.   În  Uniunea Europeană , acizii grași  din margarină și din alte produse alimentare provoacă anual 50.000 de decese.  În România, Asociația Pro Consumatori a  analizat 30 de sotimente de margarină, iar ce au găsit în conținutul acesteia este de-a dreptul halucinant. Adevărate bombe calorice, putem spune, care cresc riscul apariției afecțiunilor cardiovasculare, cancerului  de colon și sân.  Totodată, poate determina  rezistenţa la insulină, favorizând apariţia diabetului de tip 2 şi  pot  apărea deficienţe de învăţare  în  cazul tinerilor. Un oridin din 2008 al Ministerul Sănătăţii recomanda scoaterea margarinei din alimentația copiilor, însă nu toți românii au recepționat acest aspect. Grăsimile vegetale hidrogenate pot produce reacţii alergice precum mâncărimi, inflamarea limbii şi a mucoaselor, respiraţie greoaie, secreţii nazale, favorizează subţierea smalţului dentar şi apariţia cariilor, poate irita mucoasele sistemului digestiv producând diverse afecţiuni digestive. Alimentele ce conţin E270 nu trebuie consumate de bebeluşi şi copii mici pentru că ei nu deţin echipamentul enzimatic necesar metabolizării acestuia.

Ca să nu mai spunem că ne confruntăm cu o ” înșelăciune” am putea spune, dacă analizăm datele de pe etichetă, comparativ cu compoziția unora dintre produse. De exemplu, experții APC atrage atenția despre eticheta produsului „Margarină Linco cu unt”.

”Aşa cum este specificat pe etichetă, proporţia untului este de 0,5%. Însă tot aici este indicată şi proporţia de sare, de 0,7%, aşa încât ne putem întreba retoric, de ce acest produs nu s-a numit „Margarină Linco cu sare și unt? Apreciem că este extrem de improbabilă sesizarea olfactivă a unei cantităţi de 2,5 grame unt într-o caserolă de 500 grame, probabil aroma de unt din compoziția produsului creează anumite impresii olfactive!”, susțin specialiștii, într-un comunicat.

Un alt produs care le-a atras atenția este „Margarină Delma cu savoare de unt și de pâine pe vatră”. În acest produs nu există unt, nici măcar sub formă de urme, respectiva savoare fiind dată de aromele artificiale din compoziția produsului.

Redactor: Lavinia Barbu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.